Son Entellektüeller

Bugün önemli bir düşünürü, bir entellektüeli… Çetin Altan’ı kaybettik.

altan

Vuslat Erkmen’in Çetin Altan’la ilgili bir anısını yazdığı yazıyı okurken ( http://www.milliyet.com.tr/karanlikta-aradim-cetin-altan-i-pembenar-yazardetay-yasam-2136163/ ) yazıda geçen anekdot bana başka bir şeyi hatırlattı…

Bundan 10 yıl kadar önce, yer Princeton… Kuramsal fizik; String theory çalıştığımız zamanlar… Curtis Callan diye meşhur bir adamın makalesinde, şifrelenmiş metin çözmeye çalışan adamlar gibi satır satır denklem okumaya çalışıyorum.

Callan’ın öğrencilerinden Klebanov, Maldecena şu an efsane olmuş bilim adamları…

Ofisten çıktım, aşağı kata indim, Callan’ın odasının kapısını çaldım… O gün iki saate yakın konuştuk… Sonra bu muhabbet arttı, haftada iki üç gün saatlerce konuşmaya başladık.

Düşün ki tarihçiyim, İlber Ortaylı’nın da doktora hocası olan Halil İnalcık’la konuşuyorum… Hem de istediğim zaman.

6 ay sonra; yine odasında konuşurken…

-Pardon bu arada sormayı unuttum herhalde sen kimdin?!

dedi… Kimin doktora öğrencisi olduğumu söyledim.. devam ettik…

Pratikte adamın umurunda bile değildi… onu entellektüel olarak zorlayacak bir tartışmanın içinde yer alması asıl mevzuydu…

Bilgili ve gerçek bir entellektüel olan adamlar tevazuyu da yanlarında taşıyorlar. Paylaşmaktan da çekinceleri hiç olmuyor…

Bizimki gibi toplumlarda “sen kimsin ya?!” muhabbetinin fazlalığı da muhtemelen bu entellektüel çizginin ya çok zayıf oluşundan veya büsbütün olmayışından…

Vuslat’ın bu anısı o yüzden önemli.

Kimisi sever kimisi de sevmez ama Çetin Altan son entellektüellerdendi.

Bir Cevap Yazın

