Yeni Eğitim Programı ve Evrim hakkında kısa kısa…

Bildiğiniz gibi MEB yeni eğitim programını yayınladı: http://mufredat.meb.gov.tr/

İlgili bağlantıdan her sınıf için programa ulaşabilir ve olumlu/olumsuz yorum bırakabilirsiniz.

Yeni eğitim programı hakkında inceleyip fırsat buldukça yazacağım. Ancak çok gündemde olduğu için bu yazıyı çok kısa tutup sadece “Evrim” konusuna değineceğim.

Aşağıda Lise Biyoloji Programının ilgili kısmını olduğu gibi kopyalayıp yapıştırdım:lisebiyoloji

Görüleceği gibi, evet “Evrim Kuramı” adı ile yok… Ancak varyasyon, adaptasyon, mutasyon kavramları olduğu gibi var… Yani varyasyon, adaptasyon ve mutasyon anlatıp; bunlar var deyip Evrim yok mu diyeceğiz?!.. Zaten bu üç kavramı topladığınızda karşılığı eşittir Evrim!..

Burada açıkça görüyorum ki bizim ülkece sorunumuz kavramlarla…

Bir kavramın tüm bileşenlerini anlatıyoruz… Çünkü zorundayız ve biliyoruz ki anlatmazsak o dersi vermesek de olur.

Ancak “Evrim” kavramı rahatsız edici bulunduğu için adını vermiyoruz…

Bunun en güncel bir başka örneği ekonomide de yaşanıyor. TL’de stabilite sağlamak için yapılması gerekli faiz artırımını doğrudan değil, efektif olarak faiz artırımına karşılık gelecek enstrümanlar kullanarak gerçekleştirmeye çalışıyoruz.

Çünkü aynı Evrim gibi “Faiz” kavramı da bizim için rahatsız edici…

Bakın yukarıdaki görselde ilk iki kazanım; varyasyon,adaptasyon, mutasyon ve bakterilerin antibiyotik direnci olarak verilmiş. Eminim ders programı içerisinde bu kavramlar saatlerce anlatılacaktır.

Ben herkesin işini kolaylaştırayım: Geçtiğimiz aylarda Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde yapılan bir deneyin videosu baya ses getirdi. Tüm öğrencilere bu 2 dakikalık video izletilse hem tüm kazanımlar verilmiş olur hem saat israfı önlenir hem de sınıflarda akıllı tahtaları kullanmak için vesile olur!..

Genel olarak diyebilirim ki her alanda yaşadığımız sendrom iki türlü:

Ya bir kavramın adını vermeden efektif olarak tüm etkisini hissettirecek aksiyonları alıyor ancak ismini o veya bu sebepten kullanmayıp başka bir ambalajda sunuyoruz;

Ya da bir kavramı şahane bir ambalajın içinde sunup içeriğini tamamen boş bırakmak için elimizden geleni yapıyoruz.

Tüm bu sendromun açık bir mahsuru yetişen öğrencilerimizin evrensel kavramlardan ya bihaber yada yanlış bilerek yetişmesi şeklinde yine bizden çıkacaktır.

Eğitime yatırım; tabletten, akıllı tahtadan, bilgisayardan, fen laboratuvarı ve teçhizata para yatırmaktan önce evrensel kavramlara ve pozitif bilime sıkı sıkıya bağlı olmakla başlar.

Bu kavramlara bağlı olmayan eğitim ve eğitimcilerin elinden çıkacak kuşaklar için söylenebilecek tek şey videodaki öğretmenimizin de dediği gibi: Nasip

 

Not: Programın geneli ve diğer dersler hakkında da yazacağım. Ancak prensipte girişimcilik, kodlama, cinsiyet eşitliği ve daha bir çok kavramı küçük yaşta eğitim programına aldığı için iyi niyetli yönler de bol… Hepsinden fırsat buldukça bahsetmeye çalışacağım.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s