Yeni Eğitim Programında Matematik Dersi hakkında kısa kısa…

Yazı dizisine Lise Matematik ders programı ile devam ediyorum: http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=28

Yine misyon-vizyon kısmından bir bölüm ile başlayıp kazanımlar ile devam edeceğim.

Programın başlangıç bölümüne bakıldığında diğer derslerdeki duruma benzer bir tema görüyorum:

lisematematikprogram1.png

Lise Matematik Dersi programının motivasyonları arasında “Değerler Eğitimi” gibi bir başlık neden var anlamakta zorlanıyorum… Sonuçta Matematik Dersinden bahsediyorum… Okunduğunda cinsiyet eşitliğinden kanaat-şükür kavramına; tutumlu olmaktan hayatın anlamına kadar uzanan geniş bir yelpazede bilinç aşılanması hedeflenmiş.

Bu hedefleri görmek için hangi araçlar kullanılabilir diye düşünüyorum ki sonuçta tekrar hatırlatıyorum dersimiz Lise seviyesi Matematik; bulabildiğim tek araç öğrenciye yöneltilen problemler… Matematik problemlerinin bazı değerleri öne çıkaracak şekilde hazırlanması gibi bir tasarruf olacaksa bunun örneklerini görmeyi sabırsızlıkla bekliyorum. Çok dikkatle hazırlanması gereken hassas konular…

“Hayat ve anlamı” temasına bile vurgu yapılmış ki hiç merak edilmesin ki öğrenciler Türev-İntegral konuları başladığında o mevzuları bol bol düşünmeye başlıyorlar kendi kendilerine!…

Kazanımlar Hakkında kısa kısa…

Lise Matematikte gözüme takılan tek şey artık Mantık konusunun müfredattan tamamen çıkmış olmasıdır.

Eskiden sınavlarda çıkmasa bile kerhen de olsa öğretmenler Mantık ve İspat konusunu sınıfta işlerdi. Görüyorum ki artık tamamıyla müfredattan kalkmış durumda.

Anlamadığım konu ise şu; okullarda bilişim dersini zorunlu hale getirmekten bahsediliyor; aramızda ilkokulun başından itibaren kodlama öğretilsin diye eğitimciler dahi var…

Peki öğrenciler kodlamanın temeli olan algoritma ve algoritmanın da temeli olan Mantık konusunu öğrenmeden nasıl olacak bu iş?!

İlkokul seviyesini geçtim Lise seviyesinde dahi Mantık ve İspat konuları yok… 1-0, Ve/Veya; Bağıl/Mutlak eşitlik vb. temel kavramları bilmeyen; hayatında, indüksiyon ile ispat nedir duymamış öğrencilerin mi iyi yazılımcı olmasını bekliyoruz?!

Üstelik yeni sınav sistemine “Açık Uçlu” soruları (aslında boşluk doldurma, eşleştirme vb.) eklemeye başlamışken çok önemli bir fırsatı da kaçırıyoruz.

Mantık ve İspat konuları tüm bu boşluk doldurmalı, 1-2 aşamalı çözüm göstermeli, eşleştirmeli vb. sorular üretmek için harika konular.

Özetle, Lise Matematik müfredatı için en göze çarpan durum Mantık-İspat konularının tamamen program dışı kalmasıdır. Bu konular sadece temel Matematik eğitimi için değil programa eklenen Kodlama dersi için hayati konular olduğu gibi yeni sınav sisteminde getirilen “açık uçlu” soru tiplerinde de en rahat kullanılabilecek konulardır.

Not: Aslında programın geneli hakkında da bazı düşüncelerim mevcut ancak bütünsel olarak bir değişiklik gerektiği ve bu yazının kapsamını açtığı için ileriye bırakıyorum.

Bir Cevap Yazın

