Hayatı temsil eden Kavanoz ve Eğitim

Normalde bu yazının Asal Sayılar ile Pi Sayısı arasındaki bağ hakkında olması gerekirken geçen gün baya beğendiğim bir video ile karşılaştım ve hakkında yazmaya karar verdim… Bu tatile çıkmadan hemen önce oturup yarı popüler yarı teknik bir yazmak istemediğimi söylemenin farklı bir yolu da olabilir :).. Her neyse…

Video şöyle:

Basit bir kavanoz, pinpon topları, incik boncuk ve bir miktar kumla küçük yaştaki çocuklara hayatlarında alabilecekleri en büyük derslerden birini vermek olası…

Öğretmen kavanozu önce pinpon toplarıyla doldurur ve sorar:

Kavanoz dolu mu?

Evet cevabı alıp devam eder, boncukları da ekler ve yine sorar:

Kavanoz dolu mu?

Çocukların evet cevabı üzerine bu sefer kumu da ekleyip kavanozu iyice doldurur ve devam eder:

Kavanoz dolu mu?

Ve son evet cevabını aldıktan sonra hepsinin üzerine biraz bira ekleyip mevzuyu açıklar:

İlk attığım pinpon topları hayattaki en öncelikli konularınız (aslında videoda bunların ne olması gerektiğini saymış ancak ben açık bırakacağım, herkesin kendi tercihi…); devamında gelen incik boncuklar ikincil meseleleriniz ve kum ise geri kalan her şey… Bakın tersinden yapmaya çalışsanız olacak bir işlem değil çocuklar. Önce kumu doldursanız geriye hiç bir şey için yer kalmıyor.

Öğrencinin biri sorar;

Peki bira ne içindi hocam?

‘Sorduğuna sevindim’ der öğretmen…

Hayatınız ne kadar dolu olursa olsun arkadaşınızla bir bira içmek için her zaman yeriniz vardır…

Çok basit ve etkili… Türkiye’de bir sınıfta yapsan tabi biranın yerine çay veya ayran tercih edilebilir ama şunu demek aynı etkiyi verir mi emin değilim:

‘Hayatınız ne kadar dolu olursa olsun arkadaşınızla bir ayran içmek için her zaman yeriniz vardır…’.. 🙂 Çay daha olası…

Eğitim, yaratıcılık kullanıldığında aslında bu kadar basit… Her çocuğa kavanozunu kendi önceliklerine göre doldurma imkanı verecek kadar da esnek olabilir…

Özel okul fiyatlarının yıllık ortalama 60 bin TL’ye dayandığı; hayat boyu özel okullarda okumuş bir gencin ortalama eğitim maliyetinin 1 milyon TL olduğu bir ülkedeyiz…

Dün biraz bu konu üzerinde düşündüm… Üzerlerine 1 milyon TL’lik yatırım yapılan bu çocukların kaçı bu yatırımın toplamını hayatları boyunca biriktiriyor?!

Maddi karşılığını da geçtim, aldıkları eğitim hayatta tutunmak için gerekli becerilerin verildiği bir eğitim mi?.. (ala üstteki video)

Acaba kendilerine ve ailelerine;

“Hep devlet okulunda okuyup eğitim sonunda kendi işini kurman için 1 milyon TL mi, yoksa aynısını mı tercih edersin?” diye… gelecek cevapları çok merak ediyorum.

 

Bir Cevap Yazın

