Çocuklar için Oyunlarla Matematik Atölyesinin Kısa Hikayesi

Hedefim aslında başından beri aynı; sizlerin de desteğiyle bir “Semt Atölyesi” oluşumu yaratmak. Bilim ve Matematiği en sade ve doğru haliyle çocuk yaştaki bireylere aşılamak.

Bu yazıda yeni duyanlar, merak edenler ve eskiden beri takip edenler için “Çocuklar için Oyunlarla Matematik Atölyesi”nin kısa tarihini özetlemek ve sık gelen bazı sorulara cevap vermek istedim.

Şubat 2018 – İstanbul Harbiye’deki ÇimenEv ismindeki STK’da yapılan mütevazı başlangıç. 

Temmuz 2018 – Gösterilen ilgi neticesinde açılan Yaz Okulu; Cumhuriyet Gazetesindeki Haber

Ekim 2018 – İstanbul Beyoğlu Atölyesinin Başlangıcı; Kayıt Olmak İçin Tıklayınız

Ekim 2018 – Ankara’da Uğur Mumcu Vakfındaki Tanıtım Konuşması; Resim ve Videolar için 

Kasım 2018 – İstanbul Etiler Atölyesinin Başlangıcı; Kayıt Olmak İçin Tıklayınız 

Kasım 2018 – Programın Ankara Uğur Mumcu Vakfındaki Başlangıcı; Kayıt Olmak İçin Tıklayınız

Aralık 2018 – İzmir’de Tanıtım Konuşması ve Programın Başlangıcı; Kayıt Olmak İçin Tıklayınız


 

Bu oluşumun kısa sürede beklentimin ötesinde ilgi görmesinin sebebi;

  • Eğitim Sistemindeki bariz bir açık olan; kritik düşünce, sorgulama gibi unsurları ön plana çıkarmamız
  • Çocuklara öncelikle Matematiğin günlük hayattaki bağlamını vermeyi hedeflememiz.
  • Sınav Sistemi yüzünden matematiğe dair asla görmedikleri ancak kesinlikle görmeleri gereken konuları anlatmamız.
  • Tüm bunları yaparken en öncelikli hedefimizin “Çocuk yaştaki bireyde Matematiğe karşı olumlu bir bakış açısı yaratabilmek” olması…
  • Ve tüm bunları çocuklara kendi başına bir birey gibi (olması gerektiği şekilde) davranarak; onlarla tartışarak, soru sormaya teşvik ederek, her sorularına cevap vermeye çalışarak ve öğrenmeye dair dürtülerine ket vurmayarak yapmamız.

 

Çok sık gelen bir soru olduğu için bu yazıda anlatmak istediğim bir konu var;

Biliyorsunuz “Çocuklar için Oyunlarla Matematik Atölyesi” farklı şehirlere yayıldıkça benim her ilde daimi şekilde eğitim verme olasılığım sıfıra yaklaşıyor 🙂 

Bu bağlamda en dikkat ettiğim konu; farklı şehirlerde bu programın eğitmenliğini üstelenecek kişilerin hem eğitimci hem de matematik ve bilim nosyonu olan kişiler olması. Ankara ve İzmir’deki atölyeler konusunda bu konuda kendimi şanslı hissediyorum. Ankara’daki eğitmenimiz Yağmur Çakıroğlu, Hacettepe Üniversitesinde Matematik doktorasına başlamak üzere; İzmir’deki eğitmenimiz ise Yaşar Üniversitesinde Matematik Bölümünde Profesörlüğünü almak üzere olan Doç. Dr. Ahmet Yantır. 

Bazı velilerimizin, eğitimlerin hepsine benim bizzat katılamamamdan dolayı hayal kırıklığı yaşamasını anlıyorum. Ancak şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki yukarıda bahsettiğim arkadaşlar “en az benim kadar” başarılı şekilde bu eğitimleri verecekler. 

Buna inandığım için değil, net olarak bildiğim için söylüyorum.

 


 

Bu oluşumun Türkiye’nin her tarafına sürdürülebilir şekilde yayılmasının tek yolu hazırladığım programı hem başarıyla yürütebilecek hem de katkı yapabilecek gerçek bilim insanları tarafından yürütülmesinden geçiyor.

Ve bu en önem verdiğim konu. 

Diğer illere de benzer şekilde yayılacağız.

Ve ben her merkezi düzenli olarak ziyaret edeceğim.

 


 

Daha fazla resim ve video için:  https://www.instagram.com/gursescan/

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s