Türkiye’de İlk Defa Sınav Sonuç Tahmini Yapıldı

Bugünlerde Sınav Uzmanı’nı (www.sinavuzmani.net) kurarken yapmak istediklerimizin bir bir gerçekleştiğini görmekten keyif alıyorum. Yapmak istediklerimiz açısından daha yolunda başında sayılırız tabii ancak geçen gün basında çıkan haberimiz şimdiye dek çıkanların arasında benim için en önemlisiydi.

IMG-20160210-WA0001

Türkiye’de ilk defa bir uygulama, kendi kullanıcı verilerinin analizinden yola çıkarak bir sınav sonuç tahmini gerçekleştirdi. Aşağıda haber bülteninin detayında okuyacaksınız, o yüzden istatistiğin detayları ile sizleri yormak istemem. Fakat bu gelişmeyi bir kaç açıdan faydalı ve bazı bir önemli gelişmenin de habercisi olarak gördüğümü belirtmeliyim:

Öncelikle Türkiye’de farklı farklı sınavlarda kullanıcılara hizmet veren bir çok uygulama mevcut. Bunların hepsi sadece bir sınavda hizmet veriyor çünkü hepsinin arkasında o sınavda yayın yapan bir yayıncı kuruluş ve/veya okul mevcut. Bu da gösteriyor ki bu uygulamaların amacı aslında içerik desteği aldıkları kurumun yayınlarını digitalleştirmekten öte değil.

Oysaki bir bu alanda hizmet veren bir uygulamanın ana amaçları:

i) Kullanıcılarını ön değerlendirmeye tabi tutmak
ii) Eksiklerini tespit etmek
iii) Her birini kendine uygun bireysel bir yoldan ilerletmek

iv) ve yukarıda sayılan özelliklerin hepsini genel bir metodoloji kullanarak yapmak ve bunu ispat edebilmek.

Anlaşılan o ki, henüz Türkiye’de taa eskilerden Vitamin ile başlayıp bugünlere kadar gelen süreçte geliştirilen uygulamaların hiç biri kullanıcıların seviye değerlendirmesi, bireysel yoldan ilerletme gibi önemli özellikleri bilimsel bir yoldan gerçekleştirmeyi ön plana almamıştır.

Kısacası bu uygulamalar, onları kullanan binlerce bireyin uygulama içinde yaptığı şeylerin büyük bölümünü gözardı etmektedir.

Eğitim sektöründe bunca yıllık deneyimimden de görmekteyim ki Türkiye’de önemli olan hep içerik hazırlığı olmuştur!.. Halen de öyledir. İçeriğin önemsiz olduğunu kesinlikle söylemiyorum, ancak mevcut bir içerikte bireylerin nerede olduğunu ve nasıl ilerlemesi gerektiğini güvenilir şekilde söyleyemeyen bir uygulamanın da ne işe yaradığını merak ediyorum açıkçası.

İşte Sınav Uzmanı olarak ilk defa kullanıcı verilerini kullanarak ileride olacakları ön görerek, bir sınav sonuç tahmini gerçekleştirmenin gururunu bu yüzden yaşıyoruz.

İlerideki analizlerimizde aşağıda görselini gördüğünüz öğrenme haritaları hakkında da önemli verileri eğitim sistemine geri bildirim olarak vereceğiz. Kullanıcıların her biri aynı öğrenme haritasında farklı yollardan ilerlemektedir. Sistemimizdeki ve gerçek sınav sonuçlarının analizinden çıkaracağımız sonuçlarla beraber;

Herhangi bir derste hangi yollardan giden kullanıcıların başarılı olduğunu, hangi yollardan gidenlerin de başarısız olduğu bilgisini verebileceğiz.

Genel Öğrenme Haritası

Kısaca başarı ve başarısızlığın yolları ders ders ortaya çıkacaktır.

Bu uygulama işte bu yüzden okullar için uzun vadede kendi öğrencilerini profilleme ve performanslarını her yıl daha da artırmalarını sağlamak açısından çok önemlidir.

Lafı daha da uzatmadan haberimizle sizi baş başa bırakıyorum:

YGS’ye hazırlanan öğrencilerin en çok ve en az hâkim oldukları dersler belli oldu. 31 Ocak itibariyle YGS’ye hazırlanan adaylar sırasıyla coğrafya konularının yüzde 33’üne, Türkçenin yüzde 27’sine, tarihin yüzde 26’sına, biyolojinin yüzde 24’üne, geometrinin yüzde 22’sine, matematik konularının yüzde 19’una ve fizik konularının yüzde 13’üne hâkim.

Sınav Uzmanı kurucusu Can Gürses, Sınav Uzmanı yazılımının Apple ve Google uygulama mağazaları üzerinden indirilebildiğini belirterek, uygulamanın sınava hazırlık sürecinde öğrencilerin önce hangi bilgi düzeyinde olduğunu, sonrasında da bilgi seviyelerini adım adım yükselterek YGS’ye hazırlık sürecinde öğrencilerin durumunu verilerle detaylı bir şekilde analiz ettiklerini söyledi.

Bireysel Yol Haritası

YGS’ye az bir zaman kala öğrenciler ne kadar hazır?

Verilere göre 31 Ocak itibariyle YGS’ye hazırlanan adaylar sırasıyla coğrafya konularının yüzde 33’üne, Türkçenin yüzde 27’sine, tarihin yüzde 26’sına, biyolojinin yüzde 24’üne, geometrinin yüzde 22’sine, matematik konularının yüzde 19’una ve fizik konularının yüzde 13’üne hâkim.
Derslere göre başlangıç sevilerine bakıldığında ise fizikte adayların yüzde 53’ü, matematikte yüzde 52’si, geometride yüzde 40’ı, Türkçede yüzde 34’ü, biyolojide yüzde 32’si, tarihte yüzde 27’si ve coğrafyada yüzde 22’si başlangıç seviyesinde bulunuyor.

Sonuçlar, ÖSYM istatistikleri ile paralellik gösteriyor

Sonuçlar Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin (ÖSYM) 2015 yılı istatistikleri ile de paralellik gösteriyor. Sınav Uzmanı uygulamasından elde edilen verilerin genel ortalamalarına bakıldığında, adayların sırasıyla sosyal bilimler konularının %30’unda, Türkçe konularının %27’sinde, temel matematik konularının %19’unda, fen bilimleri konularının ise %18’inde yeterli düzeyde bilgi sahibi olduğu görülüyor.

ÖSYM verilerine göre adayların testlerdeki başarı ortalamaları

ÖSYM’nin 2015 yılı istatistiklerinde ise sınava katılan adayların doğru cevap ortalamaları Türkçede yüzde 39,5, sosyal bilimlerde yüzde 26,75, fen bilimlerinde yüzde 9,75 ve temel matematikte yüzde 13 seviyesinde bulunuyor.
Sonuçlar ile ilgili değerlendirmede bulunan Sınav Uzmanı Kurucusu Can Gürses, şunları söyledi:

“Sınav Uzmanı istatistikleri ve ÖSYM istatistiklerini doğrudan birbiriyle kıyaslamak doğru olmayacaktır. Sınav Uzmanı istatistikleri; adayların sınava girmek için konularda yeterli seviyede olup olmadıklarını gösteren konu yüzdesini, ÖSYM istatistikleri ise adayların sınavdaki doğru cevap yüzdesini vermektedir. Ancak iki istatistik birbiriyle tutarlı olarak görülmektedir. Sınav Uzmanı uygulamasını kullanan adayların yeterli seviyede olduğu konu yüzdelerinin, sınavda bu konularla ilgili verilebilecek doğruluk oranı ile paralelik gösterdiği görülmektedir.” dedi.

Bu karşılaştırmadan, sınavda çıkacak sorularda önemli bir değişiklik olmadığı takdirde öğrencilerin 2016’daki başarı durumunun 2015’den gözle görülür bir farkı olmayacağını belirten Gürses, 140’tan 150’ye artan taban puan nedeniyle özellikle ön lisansı tercih eden öğrenciler için rekabetin yoğun geçeceği bir sınav yılı olacağını söyleyebiliriz. Bu yıl da genel olarak öğrencilerin sınavda başta Türkçe, coğrafya ve tarih olmak üzere sosyal bilimler derslerinde daha başarılı olmasını bekliyoruz. Beklentimiz bu derslerde adayların yüzde 30 seviyelerinde başarı göstermesi yönünde. Başarının en az olacağı dersler ise fizik ve matematik olarak görünüyor. Bu derslerdeki doğru cevap oranın ise yüzde 15 seviyelerinde olacağını tahmin ediyoruz. “ şeklinde konuştu.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s