Sınav Uzmanı Nedir? – Eğitim Sektörü Açısından Bakış

Sınav Uzmanı uygulamasını sektör açısından anlatmam zannediyorum kullanıcılar için yaptığım özet kadar önemli. Sektörden kast ettiğim; yayın evleri, “dershaneler”, okullar dahil eğitim-öğretim işiyle uğraşan tüzel kişilerin tamamıdır.

2

Öncelikle Sınav Uzmanı A.Ş.’nin şirket olarak ne yaptığını tek cümle ile özetleyelim:

Sınav Uzmanı, her şeyden önce servis sağlayıcı bir platformdur.
İş modeli olarak çalışma prensibi oldukça basittir:

Sınav Uzmanı, farklı sınavlarda yayıncılık yapan kuruluşların elindeki içerikleri kendi platformuna adapte eder ve içerik sağlayıcı kuruma kendi satışı üzerinden pay verir.

Dolayısıyla aslında yayıncı kuruluşlar içinde farklı bir gelir kaynağıdır.

Daha da açık anlatmak gerekirse: Örneğin Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS) üzerine yayıncılık yapan bir yayınevi Sınav Uzmanı ile çalışırken bu sınavın konularına ait soru-cevap içeriğini Sınav Uzmanı ile paylaşır. Bu içerik Sınav Uzmanı platformuna, uygulamanın kendi metodolojisine göre , entegre edilir. Ve ortaya Sınav Uzmanı TUS modülü çıkmış olur.

Özetle; Sınav Uzmanı, sınavlara hazırlanma sürecinin teknolojisinin servis sağlayıcısı ve genel platformudur.

Yayıncılar bu uygulamaya sadece standart sınavların servis sağlayıcısı şeklinde bakmamalıdır. Kurumsal sertifikasyon programları dahil her tür çoktan seçmeli sınav bu uygulamanın kullanım sınırları içerisindedir.

Uygulamanın eğitim sektörü açısından bir diğer önemi ve benzer olduğunu iddia eden her uygulamaya göre ciddi fark yarattığı noktalardan biri kullanıcı verisi ile kendini yenilemesidir.

Aynı sınava hazırlanan binlerce kullanıcının öğrenme haritalarında izlediği yollar; başarıya ve başarıya götüren öğrenme yolları, en çok zorlanılan ve zaman harcanan konular vb. analizlerin yapılabildiği tek uygulamadır.

Ve bu özelliği sayesinde edindiği verileri eğitim sistemine geri bildirimle verecektir. 2016 yılında bir çok farklı sınavda adayların sınav öncesi durumlarıyla ilgili infografları sunduğumuzda bu fark daha gözle görülür şekilde ortaya çıkacaktır.

Sınav Uzmanı uygulamasının orta vadede hedeflerinden biri de; şu an kullanıcılara sunmadığı öğrenme haritası geliştirme ile ilgili teknolojiyi ileride kullanıcılara da açmaktır.

Bu sayede her konu uzmanı elindeki içerikle kendi sınav hazırlık-eğitim/öğretim modülünü hazırlayabilecek ve Sınav Uzmanı platformu üzerinden pazara sunabilecektir.

Yorum bırakın